Sabtu, 28 Mac 2015

PENGENALAN KAJIAN UMPAN TONGSAN KELUARAN PEMBURU IKAN TONGSAN.

Hi assalamualaikum kepada pembaca,kawan-kawan serta para pemancing sekelian.... Terima kasih saya ucapkan kepada yang sudah membeli umpan-umpan, dedak-dedak,stok memancing serta yang paling utama yang sudah membeli Umpan KAJIAN" Umpan Tongsan King " dari saya.

Pada hari ini saya ingin membuat Pengenalan mengenai UMPAN TONGSAN yang saya jual banyak secara online ini agar kawan-kawan tidak salah faham serta keliru, sebab saya tidak mahu di suatu hari nanti ada cerita-cerita di belakang saya  dan rasa tidak puas hati pula dan sebagainya, perkataan yang tidak elok  kita tidak mahu dengar..Sila baca dan faham betul-betul pengenalan umpan saya di bawah.


Ini adalah Umpan Tongsan Kajian dari saya selama 1 tahun, umpan tongsan ini saya gelar " Umpan Tongsan King's keluaran dari saya yang mana saya sudah bancuh-bancuh kering bahan-bahan nya. Ini adalah umpan tongsan yang telah saya kaji akan bahan-bahannya selama hampir 1 tahun dan ramuan-ramuan terbaru dari saya hasil dari Kajian saya sendiri selama saya memancing sehingga ke hari ini.

Umpan tongsan ini beharga Rm 25.00 sekilogram tidak termasuk wang pos, harganya mahal di sebabkan ramuan-ramuan yang mahal di dalam nya. Saya terpaksa buat campuran penuh umpan tongsan ini agar bancuhan kering  ramuannya tidak lari sepenuhnya. Saya boleh bagi lagi  murah harganya tapi saya risau kawan-kawan tersalah bancuh ramuan akan menyebabkan ikan tongsan langsung tidak menyentuh atau menyedut umpan ini kelak, jadi saya campur penuh dan tuan-tuan tidak perlu lagi tambah apa-apa lagi, hanya perlu air kolam dan paste sahaja itu sebab ia mahal, saya tidak dapat mengurangkan lagi harga nya kerana ramuan ia mahal datang dari kedai pancing, saya tidak berbuat apa-apa lagi, saya harap para Pembeli memahami dengan situasi ini.

Umpan ini juga adalah ikhtiar umpan dari saya, tak semestinya setiap kali menggunakan umpan ini tuan-tuan, kawan-kawan akan menaikkan ikan tongsan yang besar ia bergantung pada rezeki tuan-tuan memancing ketika itu,segala-galanya bergantung rezeki Allah dan rezeki masing-masing, namun begitu tuan-tuan pasti menaikkan ikan tongsan tak kira kecil atau besar ia bergantung pada rezeki insyaallah. Saya berharap kawan-kawan FAHAM akan situasi ini.Ini kerana ikan tongsan yang sudah dipancing dan mulut yang luka dan sakit tidak  akan menyedut umpan,betul kan..

Umpan ini tahan 6 bulan dan kandungan ramuan selamat dan boleh digunakan sepenuhnya jangan kena air sudahlah, itu sahaja. Kepada sesiapa yang ingin menjadi jurujual  saya sila whatsup melalui nombor telifon saya yang tertera di bawah dengan syarat ORDER mesti 10 bungkus keatas : 20 kilogram atau datang terus ke rumah saya di Kuala Kubu Bharu, Selangor. Kalau ambil sendiri harga lagi murah, Harga pos laju memang mahal,lagi-lagi cukai GST sekarang. Ini perlu di ambil kira.

Umpan ini juga boleh digunakan untuk memancing ikan-ikan sungai kerana terdapat Respon dari pemancing lain yang sudah memancing di sungai, ikan utama ialah ikan putih, untuk pengetahuan para pembaca saya belum pernah cuba memancing di sungai menggunakan umpan ini tapi ada pemancing yang sudah pakai umpan ini memancing di lombong serta di sungai hasil dari membeli umpan ini dari saya sampai hari ini.Untuk memancing di sungai tak perlu bancuh banyak-banyak umpan ini hanya bancuh sebesar penumbuk dan bulatkan kecil-kecil seperti memancing ikan rohu dan sungguh jimat dan boleh pakai sampai bila-bila asalkan umpan ini tidak terkena air. Kalau memancing di sungai atau lombong ia tak perlu lagi di tambah apa-apa paste atau bau, hanya perlu tambah air dan bulatkan sahaja dan boleh digunakan.

Bagi yang membeli umpan ini, cara-cara membancuh umpan ini sudah saya sediakan di pek umpan umpan tongsan ini serta seting level air,seting paste,seting berat umpan yang bakal di bancuh kelak, tuan-tuan perlu membuka pembalut kecil yang ada di dalam pek plastik umpan ini dan ikut cara-cara membancuh umpan ini.

Pastikan umpan yang Original yang terdapat pek plastik kecil di dalam pek umpan ini, maklumlah lah dengan ada kemudahan internit ini berbagai-bagai cara orang boleh menipu. jadi pastikan yang original tertulis plastik kecil di dalamnya.

Bagi yang ingin membeli secara online boleh lah membuat bayaran secara Online melalui :

Akaun : Maybank.

No Akaun : 162076531452.

Nama : Syukri Bin Lan.

Berminat sila whatsup : 019-2361080 : ( Syukrilan ).

Penghantaran : Pos Laju.

CONTOH PENGIRAAN POS LAJU PENGHANTARAN ORDER DEDAK TONGSAN INI :

HARGA POS LAJU UNTUK SEMENANJUNG MALAYSIA.

MAX WEIGHT : 500g
PRICE : RM 6.00 + 6% GST.

TYPE : PREPAID ENVELOPE M
SIZE : 380 mm X 320 mm
MAX WEIGHT : 1 KG
PRICE : RM 9.00 + 6% GST.

TYPE : PREPAID BOX S
SIZE : 340 mm X 250 mm X 80 mm
MAX WEIGHT : 2 KG
PRICE : RM 13.00 + 6% GST.

TYPE : PREPAID BOX L
SIZE : 340 mm X 250 mm X 150 mm
MAX WEIGHT : 5 KG
PRICE : RM 20.00 + 6% GST.

TYPE : PREPAID BOX L
SIZE : 380 mm X 320 mm X 200 mm
MAX WEIGHT : 10 KG
PRICE : RM 30.00 + 6 %  GST.

.............................................................................................................

HARGA POS LAJU UNTUK SABAH / SERAWAK

MAX WEIGHT : 500g
PRICE : RM 10.00 + 6% GST

TYPE : PREPAID EM. ENVELOPE M
SIZE : 380 mm X 320 mm
MAX WEIGHT : 1 KG
PRICE : RM 15.00 + 6 % GST.

TYPE : PREPAID E.M. BOX S
SIZE : 340 mm x 250 mm X 80 mm 
MAX WEIGHT : 2 KG
PRICE : RM 25.00 + 6 % GST.

TYPE : PREPAID E.M. BOX M
SIZE : 340 mm X 250 mm X 150 mm
MAX WEIGHT : 5 KG
PRICE : RM 55.00 + 6% GST.

TYPE :PREPAID E.M. BOX L
SIZE : 380 mm X 320 mm X 200 mm
MAX WEIGHT : 10 kg
PRICE : RM 95.00 + 6% GST.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan